Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha?

Dzisiaj wrzucam Wam post „gościnny”, bo jego autorem jest Bartosz Ciesielski – dietetyk sportowy i kliniczny. Bartosz przygotował temat, który jest newralgiczny dla większości kobiet, zatem mam nadzieję, że wzbudzi Wasze zainteresowanie 🙂

Jeżeli macie propozycje kolejnych postów tego typu, chcecie dowiedzieć się czegoś konkretnego, dajcie znać w komentarzach 🙂

 

Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha?

Redukcja tłuszczu z brzucha jest dla Was zazwyczaj najcięższą kwestią w walce o piękną sylwetkę.

Niestety nie jest to tłuszcz, który jedynie narusza wygląd zewnętrzny. Wisceralna (brzuszna) tkanka tłuszczowa przynosi ze sobą wiele problemów zdrowotnych – zwiększa ryzyko cukrzycy, chorób serca, niektórych nowotworów, a także powoduje stan zapalny w organizmie.

Całe szczęście, dietetycy posiadają kilka sprawdzonych strategii, które pozwolą Wam uporać się z tym wyzwaniem.

 

  1. Ogranicz węglowodany!

Wiele badań wykazało, że diety nisko-węglowodanowe są skutecznym sposobem na zmniejszenie wisceralnej tkanki tłuszczowej – bardziej niż diety nisko-tłuszczowe!

Badanie trwające 8 tygodni, obejmujące 69 kobiet i mężczyzn z nadwagą, wykazało że dieta z ograniczeniem węglowodanów zmniejszyła poziom tkanki tłuszczowej na brzuchu o 10% więcej niż dieta z ograniczeniem tłuszczu. Dodatkowo spaliła o 4,4% więcej tłuszczu ogółem.

Oznacza to, że powinniście bardziej zainteresować się jajecznicą niż owsianką J Pomocne może być odstawienie białego pieczywa, cukru czy słodyczy.

  1. Ruszaj się!

Regularne ćwiczenie aerobowe, zwane powszechnie cardio, są świetnym sposobem na pozbycie się wisceralnej tkanki tłuszczowej. Wiele badań wykazało, że mogą pomóc nawet bez żadnego specjalnego odżywiania.

Przykładowo, analiza 15 badań na 852 osobach porównywała różne rodzaje ćwiczeń w redukcji tłuszczu brzusznego bez stosowania diety.

Okazało się, że umiarkowane i intensywne ćwiczenia aerobowe były najskuteczniejsze.

Oczywiście najbardziej korzystne jest połączenie ćwiczeń oraz zdrowej diety J Odpowiednie odżywianie to 70% sukcesu!

  1. Jedz więcej błonnika!

Wiele mówi się o błonniku – nie każdy jednak wie, że trzeba go podzielić na dwie kategorie. Istnieje błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie, z czego nas interesuje ten pierwszy.

Miesza się on z wodą, tworząc lepką substancję podobną do żelu. Dzięki temu spowalnia dostarczenie pokarmu z żołądka do jelit.

Badania wykazały, że błonnik rozpuszczalny w wodzie zmniejsza apetyt, a co za tym idzie – przyczynia się do redukcji tłuszczu z naszego opornego brzuszka.

Na przykład, badanie przeprowadzone na 1114 osobach wykazało, że zwiększenie spożycia błonnika o 10 gramów dziennie zmniejszyło przyrost tłuszczu wisceralnego o 3,4% w porównaniu do reszty badanych.

Dobrym źródłem błonnika rozpuszczalnego w wodzie są rośliny strączkowe, warzywa, owoce oraz zapewne wielu znana – babka płesznik.

  1. Zmniejsz spożycie alkoholu!

Wszystko może być lekarstwem i trucizną – kwestią jest dawka. Tak samo jest w przypadku alkoholu.

Picie niewielkiej ilości, szczególnie czerwonego wina, może przynieść korzyści zdrowotne. Jednakże brak umiaru jest niekorzystny nie tylko dla zdrowia, ale i również dla sylwetki.

Badanie przeprowadzone wśród 8 603 dorosłych Koreańczyków wykazało, że osoby, które wypijały najwięcej alkoholu, miały również największy obwód talii – który jest wskaźnikiem tłuszczu brzusznego.

W innym badaniu u 87 kobiet stwierdzono, że umiarkowane spożycie alkoholu wiąże się bezpośrednio z większą ilością wisceralnej tkanki tłuszczowej.

Jak więc możecie zobaczyć – natury nie da się oszukać i potrzebne są najprostsze, choć fundamentalne zmiany 🙂


Autor: Dietetyk Bartosz Ciesielski

www.fitmed.net.pl

Facebook  Dieta Bartosz Ciesielski

 

 

 

 

Badania użyte do napisania artykułu:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4800358/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17667865

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1038/oby.2006.277/full

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15533250/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23671029/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25527677

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25682064

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21951360/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17637702

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10941878

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3568069/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25500202

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22190648/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23609775

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21681224

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4564526/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4939913/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4359909/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8653140

http://pubmedcentralcanada.ca/ptpicrender.fcgi?aid=1768625&blobtype=html&lang=en-ca

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23356635/

http://jn.nutrition.org/content/133/8/2655.full

14 Odpowiedzi
  • Monika
    Listopad 20, 2017

    Nakłoniłaś mnie do ćwiczeń. Przyda się trochę ruchu w ten piękny poranek 🙂

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      No i super, trzymam kciuki :-)))))

  • Pchełka
    Listopad 20, 2017

    Super artykuł, muszę wziąć się za siebie jak najszybciej 🙂

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      Cieszę się, że taki drobny artykuł potrafi dać motywację 🙂 postaram się wrzucać więcej takich 🙂

  • Alunia
    Listopad 20, 2017

    Będzie mi ciężko ograniczyć węglowodany, bo uwielbiam chleb, makarony, ale czuje ze bez tego nie da rady 🙁

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      Wszyscy uwielbiamy i jesteśmy nauczeni tego od dzieciństwa 🙁

  • Lady_g
    Listopad 20, 2017

    Aniu ja bym chciała przeczytać cos o tarczycy, cierpię na hashimoto… zawsze nowe informacje ze sprawdzonych źródeł są mile widziane. Dziękuję! pozdrawiam!

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      Dziękuję za cenne wskazówki 🙂 wrzucimy coś o hashimoto w najbliższym czasie 🙂

  • Fotka_milka
    Listopad 20, 2017

    Ja zaczęłam od tego, że wyeliminowałam całkowicie alkohol. Efekty były widoczne po krótkim czasie i uważam że lepiej zmieniac powoli po jednej rzeczy niz od razu wiecej, bo to też szok dla organizmu. Poza tym nasze przyzwyczajenia sa bardzo silne, jestesmy przyzwyczajeni do chleba, nabialu, tluszczu (schabowy, ziemniaki) i ciezko to zmienic od razu :/

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      Też skłaniam się ku temu rozwiązaniu. Zawsze lepiej robić maleńkie kroki niż jeden duży 🙂

  • Anulek
    Listopad 20, 2017

    Panie Bartoszu prosimy wiecej takich artykułów napisanych prostymi słowami :))))))))

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      Ja też nie lubię tych zawiłych specjalistycznych określeń i tym bardziej cieszę się Bartosz pisze tak zrozumiałym dla nas językiem 🙂

  • Ruda Małgosia
    Listopad 20, 2017

    Ja chętnie coś nt tarczycy, ogrom kobiet ma z nią problem w dzisiejszych czasach 🙁

    • Lady Petite
      Listopad 20, 2017

      Odnotowujemy Małgosiu 🙂

Co myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close